Çok küçük yaşta, çalışma hayatına girmiş olması ve ailesel yükümlülükler, eğitimini sürdürmesine imkan vermedi ancak bu süre içinde Sultanhamam’da öğrendikleri de asla satın alınamayacak kadar değerliydi. Çay ocağının gelişmeye müsait olmadığı ve iş ruhuna uymadığını düşündüğü için bu işi bıraktı ve ağabeyinin bulunduğu, bir vitrincinin yanında çalışmaya başladı. Mağaza vitrin ve görsel düzenlemesi alanında iş kurarak uzmanlaştı.
5 yaşından beri girişimciliğin izinde olması ve bulunduğu her imkanda yeni fırsatları değerlendirme azmi 23 ağustos 1987 yılında, yeni bir alana geçmesini sağladı. Bu alan ‘mağazacılık’ tı. 18 yıl, mağaza vitrin ve görsel çalışmalarını yürütmesi, bir mağazanın nasıl yönetileceği konusunda, ona öngörü kazandırmıştı. Bu öngörü, insanları giydirmeyi sevme ve insan ihtiyaçlarını iyi izleme yeteneği ile birleştiğinde, ‘Collezione’ markasını kurması çok da zor olmadı.
.Türkiye genelinde 93 mağazası ve 130 franchsingi ile yurtdışında ise 32 nokta ile hizmet veren Collezione'nun sahibi. 1987 yılından beri tekstil sektörünün içinde. % 100 yerli sermayesi ile ülke ekonomisine katkı sağlayan Collezione, merkez,mağazalar ve üretim tesislerinde toplam 86.000 metrakare üzerinde, yaklaşık 2000 personeliyle faaliyette bulunmaktadır.Şu anda Türkiye genelinde 81 mağaza,153 bayi; yurt dışında ise 18 ülkede 32 satış noktası ile hedef kitlesiyle buluşmaktadır.
Collezione,devamlılığın en önemli simgesinin “değişim” olduğuna inanmaktadır.Gelişmelere dinamik bir biçimde uyum sağlamakta, hizmetlerinde müşteriyi merkez olarak almakta ve bu paralelde stratejisini oluşturmaktadır.
Collezione mağazalarında her 15 günde bir ürün çeşitleri değişiyor.Tasarım departmanı 70 kişiden oluşuyor.40 kişilik ekip gençleri takip ediyor ve gençler nerelerde vakit geçiriyor,neler giyiyor gibi bilgiler elde ediyorlar.
Tasarım için, internet, Wgsn, yurt dışı fuarlar, trend bloglar, itkib seminerleri, dünya çapında ünlü modacılardan yararlanılıyor.
Giyime fazla para harcamak istemeyen. Modern ama hesaplı ürünler üretmek isteyen bir kişilik
‘Genç, Hesaplı Giyim’ sloganı olan Collezione’nin patronu Ekrem Akyiğit, çalışmaya 5 yaşında başladı. Gazete sattı, halı tamir etti, 18 yıl vitrincilik yaptı. Bugün 217 milyon dolar ciro, 97 mağazayla Türkiye’nin en büyük zincirine sahip
Bir gün tesadüfen bir mağazasına girmiş. Tezgahtarlardan onu tanıyan çıkmamış. Mağazada müzik sesi yüksekmiş. Müdahale etmiş Collezione’nin sahibi olduğunu söylemeden, müziği kısmışlar. Mağazadan çıkmış. 15 dakika sonra yine uğramış. Bu kez ’genç giyim mağazasına uygun olmayan’ bir müzik çalıyormuş. Sinirlenmiş biraz ve “Ben maliye müfettişiyim” diyerek mağaza müdürüyle görüşmek istemiş. Bütün defterleri çıkartmış. Mağaza müdüründen tam olarak ne isteyeceğini bilmediği için aklına gelen her şeyi sormuş. Mağaza müdürü telaşlanmış. “Genel müdürlüğünü ara, bir yetkiliyle görüşeceğim” dediğinde de genel müdürlükten muhatap bulamayınca sinirlenmiş. O gün işten 3-4 kişi çıkarılmış. O olayın üzerinden zaman geçmiş. Bir gün yine bir mağazaya gittiğinde mağaza müdürünün bölümünde kendi fotoğrafının duvarda olduğunu ve altında Ekrem Akyiğit yazdığını görmüş...
http://www.isinsani.com/bilgibankasi/2455-ekrem-akyigit-kimdir.html
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder